As I said before the race about the strategy:
From PlanetF1.com:
.
Tost puts the blame solely on the AlphaTauri strategists.
“I’m pissed because we were too stupid to choose a correct strategy and because I had a lot of discussions on the pit wall because I said, bring Yuki in, we’re closed slowly,” he told Sky Deutschland.
“I was told that it would work out,” he added. “It’s pure arithmetic. I actually realised straight away that it probably wouldn’t work out.
“I’ll say now: A seventh place was 100 percent realistic for Yuki. Sixth, not so much, because Perez was behind us in qualifying and was simply faster [in the race]. So you had to take that into account that he was ahead.”
.
Sky Deutschland where he said these things:
.
Franz Tost (Teamchef AlphaTauri) ...
... zum Rennen: "Ich bin stocksauer, da wir zu blöd waren, eine richtige Strategie zu wählen. Ich hatte Diskussionen an der Boxenmauer und habe gesagt, dass wir Yuki reinholen sollten. Mir wurde gesagt, dass es sich schon ausgehen würde. Das ist reine Arithmetik - ich habe erkannt, dass es wahrscheinlich sich nicht ausgehen würde. Ein siebter Platz war realistisch für Yuki. Ein sechster Platz nicht, da Perez hinter uns und einfach schneller war. Dass uns Alonso noch überholt, ist ein einfaches No-Go. Das haben wir vermurkst, weil die Herren Techniker, die stundenlang vor den Computern sitzen, es nicht hinbekommen haben, die Strategie auszurechnen, die letztendlich funktioniert."
... zur Leistung von Yuki Tsunoda: "Yuki ist ein sehr gutes Rennen gefahren. Wir müssen ihm ein gutes Auto und Strategie geben, dann ist er dabei."
.
...on Yuki Tsunoda's performance: "Yuki drove a very good race. We have to give him a good car and strategy, then he'll be there."