He´s a pic of the car:
and one of the engine:

Video of the engine "screaming":
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EwmvVWSvSpg[/youtube]
The Ferrari V12s always suffered from bad fuel economy and poor torque characteristics. But boy did they chuck out the big HP figures.xpensive wrote:The way I remember, the 1995 engine was regardless of sound no match for the Renaults of Benetton and Williams, despite the help from x-Honda man Osamo Goto.
I think some nasty people actually referred to the 412T as a "Ferrari-Honda"?
http://www.f1-web.com.ar/argentina95.htmOBSESIÓN. Uno de los responsables de los impulsores Renault -que pidió reserva- comento lo siguiente: “Nosotros tenemos 300 personas trabajando para el motor de Fórmula 1, de las cuales 100 son proyectistas. Ferrari tiene 30 en total para todo y los resultados son asombrosos... Ese sistema de trompetas que se alargan y ensanchan con las revoluciones del motor, tiene a más de uno de nosotros sin dormir. Hay que sacarse el sombrero... Lo mismo con la inyección y otras soluciones. Cuando vemos a un mecánico de Ferrari acelerando el auto por control remoto en los boxes y esas trompetitas que danzan ante nuestros ojos, bueno...”
That's good. Uncannily similar to something closer to my own experience..Belatti wrote:The reason why I created this thread is the following:
http://www.f1-web.com.ar/argentina95.htmOBSESIÓN. Uno de los responsables de los impulsores Renault -que pidió reserva- comento lo siguiente: “Nosotros tenemos 300 personas trabajando para el motor de Fórmula 1, de las cuales 100 son proyectistas. Ferrari tiene 30 en total para todo y los resultados son asombrosos... Ese sistema de trompetas que se alargan y ensanchan con las revoluciones del motor, tiene a más de uno de nosotros sin dormir. Hay que sacarse el sombrero... Lo mismo con la inyección y otras soluciones. Cuando vemos a un mecánico de Ferrari acelerando el auto por control remoto en los boxes y esas trompetitas que danzan ante nuestros ojos, bueno...”
This is an article that I read in an Argentinean motorsport magazine (CORSA) after the 1995 Buenos Aires GP.
The translation would be the following:
OBSESSION: One of the responsible of the Renault engines -he asked strictest confidence- commented: "We have 300 persons working in the F1 engine, 100 are designers. Ferrari has got 30 persons for everything and the results are amazing... that system of trumpets that get long and wide with the rpm, has got more than one of us without sleep. Hats off to Ferrari... the same with the injection and other solutions. When we see a Ferrari mechanic accelerating with remote control in the pits and those little trumpets dance before our eyes, well..."
Ferrari being a non-manufacturer team?Belatti wrote:Thats the way I would like to see F1 again. Independant teams, maybe manufacturer partnerships for specific developments or collaboration, but no more than that.
Now, lets keep this thread technical, please. [-o<