Good point. De la Rosa also says (after testing the MP4-23
K):
« Il demande des réglages très précis sur la voiture, surtout au freinage » confie Pedro de la Rosa, le pilote d’essais de McLaren, sur le site de l’équipe. « Le KERS se recharge lui même, donc quand on freine cela génère une résistance supplémentaire qu’il faut réussir à compenser pour retrouver l’équilibre. Cela implique une interférence avec le frein moteur et l’équilibre des freins.»
"It demands a more precise setup of the car, specially at braking... KERS recharges itself, so, when you brake, it generates a extra resistance that you have to compensate successfully to recover balance... It implies an interference with the motor brake and the balance of brakes."
http://www.f1-action.net/infos/article10136.html
I don't know if the system can be used somehow (differential slip setup?) to influence oversteering. I think KERS will be used differently at different tracks, depending on their "total" curvature. Monza and Monaco come to my mind as extreme examples. Eighty HP are not that much when you talk about final speed, but they seems (to me) to be a lot when you talk about exiting a curve.